مدیریت کسب و کار
محمد امین عصاریان؛ هرمز مهرانی؛ زهرا علیپور درویشی؛ نرگس حسن مرادی
چکیده
چکیده
هدف اصلی از انجام این تحقیق، تدوین مدل بومی بازاریابی رسانههای اجتماعی فروشگاههای آنلاین است، لذا پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات توسعهای میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 10 نفر از خبرگان بازاریابی و اساتید دانشگاهی بوده است که به صورت هدفمند و غیرتصادفی و بر اساس رسیدن به اشباع نظری انتخاب شده است. برای گردآوری ...
بیشتر
چکیده
هدف اصلی از انجام این تحقیق، تدوین مدل بومی بازاریابی رسانههای اجتماعی فروشگاههای آنلاین است، لذا پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات توسعهای میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 10 نفر از خبرگان بازاریابی و اساتید دانشگاهی بوده است که به صورت هدفمند و غیرتصادفی و بر اساس رسیدن به اشباع نظری انتخاب شده است. برای گردآوری دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده شد. دادههای حاصل از مصاحبه با استفاده از تئوری دادهبنیاد و در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی انجام شد. برای تحلیل دادهها از نرم افزار مکس کیو دیای ورژن 20 استفاده شد. از کلیه شاخصهای به دست آمده از تحلیل کیفی از 10 مصاحبه، شامل 11 مقوله و تعداد 52 شاخص، جهت تدوین مدل بومی بازاریابی رسانههای اجتماعی فروشگاههای اینترنتی بهکار گرفته شده است. ماحصل تحلیل دادهها، ارائه الگوی پارادایمی شامل شش مؤلفه شرایط علی (فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت زمان و مدیریت هزینه)، شرایط زمینهای (زیرساخت فروشگاههای اینترنتی)، شرایط مداخلهگر (تحریم و مشکلات اقتصادی و مدیریت ریسک)، راهبردها (استفاده از نیروی انسانی متخصص و استفاده از تاثیرگذاران)، پدیده محوری (بازاریابی رسانههای اجتماعی) و پیامدها (پایداری در استفاده از شبکه اجتماعی، ارزش ویژه برند) بوده است. برای هر یک از مقولههای اصلی شناسایی شده نیز تعدادی شاخص شناسایی شد.